eParkingille suomalaisen työn avainlippu-tunnus!

eParking-palvelullemme myönnettiin vuoden 2020 lopussa suomalaisen työn Avainlippu-tunnus. Avainlippu kertoo, että tuotteen kotimaisuusaste on yli 50 prosenttia. Suurella osalla tunnusta käyttävistä yrityksistä ja tuotteista tämä osuus on reilusti yli raja-arvon.

Palvelun, kuten eParkingin kohdalla, tulee lisäksi hakevan yrityksen johdon ja pääkonttorin toimia Suomessa ja hakijalla on oltava merkittävä kotimainen omistusosuus. Lisäksi palvelun täytyy olla tuotettu Suomessa. eParking on täysin kotimainen palvelu, jonka juuret ja tuotanto ovat Tampereella.

Niin kuin meillekin, suomalaisille kuluttajille Avainlippu merkitsee paljon, kuten sen omilla sivuilla (www.suomalainentyo.fi/avainlippu) kerrotaan:

  • Avainlipun nähdessään kuluttaja tietää yhdellä silmäyksellä, että tuote on valmistettu tai palvelu on tuotettu Suomessa.
  • Avainlipun myönnetään vain sellaisille tuotteille ja palveluille, jotka täyttävät merkin kriteerit. Sen sijaan Suomen lipun käyttöä tuotteiden tai palveluiden yhteydessä ei valvota, joten Avainlippu kertoo suomalaisuudesta luotettavammin kuin Suomen lippu.
  • Avainlippu-merkki kuvastaa suomalaisille tutkimuksen mukaan seuraavia asioita: suomalainen, luotettava, turvallinen, työllistävä, vastuullinen, rehti, laadukas, hyvää tekevä.*
  • Avainlippu on lähes kaikkien suomalaisten (86 %) tuntema merkki.*
  • Avainlipun tuntevista selkeä enemmistö (64%) kokee, että Avainlippu vaikuttaa omaan ostopäätökseen.*
  • Suomalaisista noin kolme neljästä on myös yleisellä tasolla valmis maksamaan enemmän Suomessa valmistetusta tuotteesta tai palvelusta.*

*Avainlipun Bränditutkimus 2016, Frankly Partners